„Lasati copiii sa vina la mine!”

-Uita-te la tine. Cati ani ai?

-In jur de treizeci.

-Esti singur, nu ai sot/sotie?

-Nu.

-Copii?

-Nu.

-Nu avem copii, nu avem familie; intamplator, multumita medicinei, parintii nostri mai traiesc. Si suntem multi asa, cu zecile de mii, sutele, in toate natiile. Nu fac statistici, dar ceva imi spune ca suntem prea multi in imposibilitatea asta.

-Da, e adevarat. Si ce e rau in asta?!

-Esti multumit de viata ta; ai un loc unde sa stai, poate iti apartine; ai un job care iti umple cardul lunar si o persoana care iti umple patul cateva zile pe saptamana, poate si unele goluri din suflet. Dar nimic mai mult, aici se opreste totul; asta e conditia ta de om, egoist pana in negura sufletului. Cum s-a ajuns aici? Nu ai gasit pe nimeni, nu ai vrut, nu ai putut?

-Probabil ca nu am gasit momentul, persoana; probabil ca lipsurile materiale si goana dupa eliminarea lor mi-au ocupat toate resursele; poate ca asa am decis privind in jur: asta nu e o societate in care sa iti intemeiezi familii; poate ca odata…

-Ai falsa senzatie de optimism; ca mai ai o sansa la iubire, la fericire, la nemurire. Poate ca da, poate ca vei gasi pe cineva si te vei reproduce. Tu poate mai ai o sansa, dar copiii tai ipotetici nu o vor avea. Gandeste-te ca acum 50-100 de ani problemele astea le aveau cei abia trecuti de 20 de ani; iar la 30 era inadmisibil sa nu ai o familie; deveneai un paria al comunitatii si daca nu te determina rusinea, te omora singuratatea. Acum noi ridicam incet-incet media spre 40 de ani, in acelasi timp in care medicii ridica speranta de viata dar nu si fertilitatea. Iar generatiile urmatoare vor face sex de la 10 pana la 60 de ani, dar copii niciodata. Pentru ca „nu se merita”. Si vor muri pe la 100 de ani, intr-o croaziera in Caraibe, in bratele unei asistente necunoscute si imigrante, care nu uita niciodata sa-si ia anticonceptionalele.

Si nu vom face copii in eprubeta, nici in vitro, nici in utero; pentru ca nu modalitatea conceptiei e problema, ci conceptia insasi. Deja am inventat substitutul pentru copii: animalul de companie. Cainii, pestii, leii, si-au pierdut demult statutul de pradator sau de vanat, odata cu genele; rolul lor acum e de a linge singuratatea oamenilor fara copilarie. Ne inchidem confortabil si hi-tech in turnuri de fildes adunate in metropole si nu vrem responsabilitatea altei vieti langa noi. Vom salva toate speciile pe cale de disparitie de pe planeta, dar nu vom salva oamenii. Consumam, ne consumam mancarea, bunurile, sufletele, unii pe altii. Nu producem nimic, nu lasam nimic in urma, murim egoisti si singuri; suntem sterpi ca o planeta prea indepartata de Soare.

21 comentarii

  1. am senzatia ca tocmai a murit ceva… SPERANTA!

    sa stii ca ustura ce-ai scris aici, poate tocmai pentru ca e adevarat…

    dar de ce?/:(

  2. bai nu stiu ce sa zic… stii ca e o miscare in state care are o groaza de adepti. vad ca ajuns si la noi. gasesti pe google. eu am citit ce scriu aia si le cam dau dreptate. adicatelea ei zic asa: vrei sa salvezi planeta? nu fa copii. suntem prea multi.

  3. o scuza frumoasa ca sa nu-ti asumi responsabilitatea unei familii…

    SALVATI PLANETA! SE DAU PREMII INTERESANTE 😉

  4. eu sunt de acord sa salvam planeta :)), principiul dupa care ma ghidez eu in viata e make love, not kids ;D

    mi-a placut- evident- partea cu substititul copiilor, animalele de companie
    :)) jesus christ, cum suna asta
    realist, adica
    caii, cainii, leii au obtinut acum rolul ce inainte era rezervat doar copiilor: de a linge ranile si singuratatea :))

    in fine. deci ce e e cu asta, minos? ca suna bine. adica dc ai scris-o tu .. felicitari. chiar pare un dialog, nu e artificial, etc etc

  5. Ce miscare Piticule? N-o stiu. Si o sa murim dracului toti de batranete.
    Planeta o salvam mai, am mai zis, numai ca nu salvam oamenii.
    M, la tine stim asta cu copiii. 😛 Din pacate am scris-o eu, nu a avut loc in realitate, si tot din pacate mi-a venit vazand realitatea.

  6. http://www.vhemt.org/roaboutvhemt.htm

  7. lozinca aia era cu SALVATI BALENELE, SE DAU PREMII INTERESANTE!
    😀 am substituit io cu planeta… ca sa fiu oarecum in ton.

    dar tonul tau e f grav.

  8. auzi la mine ce optimist, cica o sa murim de batranete.
    lasa-l ca nu stie ce spune

  9. da, cam trist. o sa sfarsim singuri oricum intr-o buna zi….

  10. Nu te panica dragule,la cat de mult se inmultesc aia prin alte colturi ale lumii,plantea asta nu va duce lipsa de omuleti.In ziua de azi,in special in tarile in curs de dezvoltare,apare tendinta de a se pune accent pe crearea conditiilor propice cresterii copiilor si se evita turnarea de urmasi carora nu li se pot oferi prea multe.Eu prefer sa il fac la 30 si sa ii pot oferi mai multe decat sa-l fac acum la 20 si sa mor si eu si el de foame.

  11. totusi, Egoiste pute bine

  12. Vanesa, sa nu fie interpretata ca rasism, dar nu m-as simti confortabil la inmultirea excesiva a populatiei malgase. Sunt si eu de acord sa astepti pana ii poti acorda toate conditiile unui copil (desi in cazul asta consumismul ne determina sa fim mereu nemultumiti de conditiile materiale); problema mea e ca nu mai vrem, pur si simplu, nu ne mai dorim copii. Nu ne da mai putina bataie de cap un caine?!

    si Le Male asemeni!

  13. daca folosesti Le Male e, intr’adevar, greu sa procreezi 🙂

  14. Presupun că este inevitabil… din ceea ce spui se prefigurează în mod tragic, o spirală descendentă. Mă aşteptam la asta, de cîţiva ani buni, e drept. Una din problemele principale este aceea că societatea în care trăim este axată pe plăcere şi pe variile modalităţi de satisfacere a plăcerii. Probabil că abia atunci cînd nu va mai exista nimic care să genereze sau să satisfacă o plăcere, omul îşi va încheia spiralarea descendentă, va urma o stare de confuzie relativă, după care va apărea, din necesitate, o spirală ascendentă (din pricina unor mecanisme intuitive menite să asigure supravieţuirea speciei). În fond toată spiralarea asta este un fel de perpetuum mobile, ce se deplasează în timp şi spaţiu către un anumit punct…

    Cu toate astea, însă, ne putem întreba: Oare putem face ceva? Oare trebuie să facem ceva?

    Numai bine şi cît mai mulţi copii!

  15. Ia aruncă o privire aici, să vezi cam cum ne mişcăm. Cum vin copiii.

  16. Vorbind cat se poate de serios, nu e nimic mai egoist decat a face copii ca „sa lasam ceva in urma” (semne ale propriei treceri, un nume dus mai departe etc = egoism) ori sa „salvam omenirea”, ca Superman. Copiii se fac pentru ei insisi. Nimeni si nimic nu-ti garanteaza ca nu ajungi sa iti ingropi copiii. Lasand la o parte cuplurile dereglate, interesate ori inconstiente (cum ar fi cei ce fac copii pentru banii de alocatie-stiu idiot exemplu, dar exista- cei care fac copii pentru a lega pe altcineva de ea/el sau cei care-i fac din pura greseala/intamplare), restul cuplurilor ar trebui, dupa umila mea parere, sa-i aiba din dragoste. Concept care, cu parere de rau iti spun, nu tine cont de piedicile mentionate de tine in susprezenta insemnare. Pe langa astia, sunt oameni care, desi se iubesc, nu isi doresc. Chestie de alegere, nimic altceva. Mi se par cinstiti.
    Da’ cand vii tu si ne spui aici de categoria „vei gasi si pe cineva si te vei reproduce” mie imi suna a maimuta. Ba imi si miroase…
    In alta ordine de idei, ai grija ce-ti doresti! Doar stii ca mosul vine odata cu Craciunul si moasa odata cu Craciunita!

  17. BAAAI
    unde a disparut insemnarea cu zapada???

  18. da, si io ma intrebam… mai ales ca nici n-am apucat s-o citesc.

    cred ca asta era si ideea… 😛

  19. Sarbatori fericite!

  20. la multi ani! 🙂

  21. http://jurnal-verde.blogspot.com/


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

